De Oudervereniging

De oudervereniging is een officiële vereniging, die bestaat uit enkele enthousiaste en betrokken ouders.
Zij vertegenwoordigen de ouders van kinderen van onze school.
De belangrijkste taak is leuke activiteiten zoals feesten, de avondvierdaagse en schoolreisjes mogelijk te maken voor de leerlingen.
Deze activiteiten betalen we met uw vrijwillige ouderbijdrage.

De oudervereniging stelt zich graag aan u voor.

Wat doet de oudervereniging

Elk schooljaar worden door alle actieve commissies van de oudervereniging leuke activiteiten georganiseerd. Activiteiten die bijdragen aan een fijne schooltijd voor uw kind!
  • Versiering van de school bij Sinterklaas, Kerst, Carnaval en Pasen. Ook betalen we bijvoorbeeld de Sinterklaascadeau's voor de leerlingen;
  • Sportevenementen, zoals de avondvierdaagse en sportdagen. We organiseren de avondvierdaagse en betalen het drinken & de snacks bij de rustposten;
  • Schoolreisjes maken we mogelijk door de bussen te regelen, eten & drinken en de toegangskaartjes (en bij kampen de overnachting) van schoolreisjes te betalen;
  • Budget voor de leerkrachten om iets leuks voor hun groep aan te kunnen schaffen
  • Muziek- en kunstonderwijs, mede door onze bijdragen krijgen de kinderen een uitgebreid professioneel pakket aangeboden.
  • Extra's zoals bijvoorbeeld de 'Welkom terug' voetbal toen de scholen weer open mochten & een mooie bijdrage om het schoolplein op te knappen.

Lidmaatschap en ouderbijdrage

Alle ouders met kinderen op de Damiaanschool zijn automatisch lid van de oudervereniging. Aan alle ouders vragen wij een ouderbijdrage per kind te betalen. Deze bijdrage is niet verplicht en we doen ons best de bijdrage zo laag mogelijk te houden. Toch willen u nadrukkelijk verzoeken de bijdrage te voldoen. Anders kunnen we mogelijk de bovengenoemde activiteiten voor de kinderen niet betalen.

De ouderbijdrage is dit schooljaar € 60 per leerling. Voor het 2e kind is dit €50 en voor het 3e kind €30. Dit is uitvoerig besproken met de schooldirectie & de oudergeleding van de medezeggenschapsraad & de algemene ledenvergadering en er is hier mee ingestemd.

U krijgt voor de ouderbijdrage per leerling een e-mail met een betaallink. Ook kan u dit zelf overmaken naar rekeningnummer NL55 INGB 0003 8779 63 o.v.v. de naam van uw kind en de nieuwe groep.
Zeker in de ze tijd zijn extra donaties meer dan welkom. Hoewel de bijdrage zeker vrijwillig is, wijst de oudervereniging u er graag op dat alle bijdragen welkom zijn, in delen betalen kan en er is subsidie mogelijk via de Stichting Leerkansen Zeist.
(zie link hieronder)

Namens de leerlingen, bedankt voor uw bijdrage!

U kunt contact opnemen met de oudervereniging door een e-mail te sturen naar:
oudervereniging@damiaanschool.nl

Links: